Denna jävla rädsla

Ja man hade ett långt snack igår med personen i fråga och som vanligt är man för sent ute eller han hade accepterat det att det bara var och kommer bli vänskap som jag tjatat om länge... Så igår kändes det verkligen som en dissdag... allt kom tillbaka...

Man gifter sig med en man trodde var ens livskärlek... man håller ihop i nästan 5 år och sen får man reda att han gått bakom ryggen med en smal "tant" och han kunde inte erkänna det hur jag än försökte få det ur han att de hållit på bakom ryggen...

Sen träffar man en ny som man känner att jo men det kanske kan bli nått lite mer tid och så tillsammans så kan det växa till nått... men näpp även denna hade svårt att säga detta från början när han kände att det bara vänskapskänslor.... Så då känns det som man gjort bort sig igen genom att stanna längre än tänkt osv.. men samtidigt jag är inte tankeläsare...

Sen igår så öppnar man upp sig och låter sanningen komma fram och åter igen blir man dissad... och allt för att första svinet gjort mig så rädd för att släppa allt som har med känslor och göra.. Här visste jag ju att han inte gillade tjockisar så varför skulle jag då säga sanningen när det då finns en risk att det kommer en smalare och fångar hans intresse...

Jag tror inte jag hade varit så rädd för att ge mig in i kärleken om inte min exman haft någon annan bakom ryggen.. det har gjort mig väldigt osäker..


Jag vet inte hur jag ska göra för att ta mig ur detta och våga mer... Jag vet att jag är jag och personen i fråga måste acceptera mig som person och verkligan visa i så fall att jag duger som jag är...

Nu har jag skaffat ett gymkort varför vet jag inte egentligen.. jag trivs som jag är men sen så komemr känslan att ja men du blev ju lämnad för en smal tjej så du måste träna så du blir lika smal för då kommer killarna vilja ha dig... Och tyvärr så kan jag tycka att det är så.. Jag kan utstråla självsäkerhet och ha leenede på läpparna men ändå är det ingen som är intresserad...

Så jag får väl träna för att vara andra tillags helt enkelt...

Idag ska man ut och dansa i Södra Vi och Pumpen ska bli skoj får väl se om man vågar ge sig upp på dansgolvet och om någon bjuder upp en...

Kommentarer
Postat av: Bella

Låter som att du har varit med om en del jobbigt.



Jag tror att du är jättefin precis som du är och du behöver inte vara smal för att "passa in" och inte bli lämnad osv. Det kan hända vem som helst!

Skaffa ett gymkort för att DU vill gymma och för att DU känner att du mår bättre av det och inte av någon annan anledning.



Jag har också varit med om killar som har varit otrogna och då var jag också smal men det hjälpte ju inte. Sen har jag varit med om killar som har varit underbara också. Kärleken finns där när man minst anar det!



Ha en trevlig söndag!

2011-01-30 @ 10:29:24
URL: http://bbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0