Vänner och "vänner"

Riktiga VÄNNER finns alltid där i vått och torrt
sen finns det "vänner" de finns bara där när det passar dom...
Och sånna "vänner" vill jag inte ha utan jag vill ha riktiga VÄNNER som alltid finns där...

Men vart finner man sånna???

Denna jävla rädsla

Ja man hade ett långt snack igår med personen i fråga och som vanligt är man för sent ute eller han hade accepterat det att det bara var och kommer bli vänskap som jag tjatat om länge... Så igår kändes det verkligen som en dissdag... allt kom tillbaka...

Man gifter sig med en man trodde var ens livskärlek... man håller ihop i nästan 5 år och sen får man reda att han gått bakom ryggen med en smal "tant" och han kunde inte erkänna det hur jag än försökte få det ur han att de hållit på bakom ryggen...

Sen träffar man en ny som man känner att jo men det kanske kan bli nått lite mer tid och så tillsammans så kan det växa till nått... men näpp även denna hade svårt att säga detta från början när han kände att det bara vänskapskänslor.... Så då känns det som man gjort bort sig igen genom att stanna längre än tänkt osv.. men samtidigt jag är inte tankeläsare...

Sen igår så öppnar man upp sig och låter sanningen komma fram och åter igen blir man dissad... och allt för att första svinet gjort mig så rädd för att släppa allt som har med känslor och göra.. Här visste jag ju att han inte gillade tjockisar så varför skulle jag då säga sanningen när det då finns en risk att det kommer en smalare och fångar hans intresse...

Jag tror inte jag hade varit så rädd för att ge mig in i kärleken om inte min exman haft någon annan bakom ryggen.. det har gjort mig väldigt osäker..


Jag vet inte hur jag ska göra för att ta mig ur detta och våga mer... Jag vet att jag är jag och personen i fråga måste acceptera mig som person och verkligan visa i så fall att jag duger som jag är...

Nu har jag skaffat ett gymkort varför vet jag inte egentligen.. jag trivs som jag är men sen så komemr känslan att ja men du blev ju lämnad för en smal tjej så du måste träna så du blir lika smal för då kommer killarna vilja ha dig... Och tyvärr så kan jag tycka att det är så.. Jag kan utstråla självsäkerhet och ha leenede på läpparna men ändå är det ingen som är intresserad...

Så jag får väl träna för att vara andra tillags helt enkelt...

Idag ska man ut och dansa i Södra Vi och Pumpen ska bli skoj får väl se om man vågar ge sig upp på dansgolvet och om någon bjuder upp en...

Det gör så ont....

Det är precis vad det gör när man ska bryta kontakten med den som verkligen betytt mest sista tiden...

Men jag orkar verkligen inte pendla i mitt humör jag är helt slut.. bara sover så fort jag kommer hem typ... och det är inte jag..

Jag har fått höra sista tiden men ser du inte vad som finns framför dig du har verkligen en toppen kille varför inte satsa... Ja varför ska jag inte göra det? Men jag känner bara sån stor rädsla för allt som har med mitt liv att göra just nu..

Jag verkligen älskar han eller det sättet som vi skriver på och att han finns där... Men vad händer när han inte gör det? Vi har skrivit med varandra varje dag sen vi började det... Men vad händer när han hittar någon någon som vill utveckla till mer än vänskap vart finns jag då? Jag är verkligen så rädd för att bli sårad och sviken på samma sätt som innan...

Vad händer om vi skulle ta ett steg till och sen funkar inte det skulle vi ha kvar denna fantastiska vänskapen som vi har nu? Jag är tveksam till det...

Sen att jag inte vågar satsa är flera anledningar:

* Han hade/har ett test eller nått på face som han gjorde en tid tillbaka och nått som verkligen har etsat sig fast är att han skulle aldrig vara ihop med en tjock/fet person och jag är det sen visst det finns olika syner på det men jag ser mig själv som tjock.. och det sitter i bakhuvudet.. vad händer när det kommer en snygg och smal tjej ska man återigen stå där som ett fån.. Nä det tänker jag inte så det är en orsak... visst chansen finns med vem som helst men här vet jag ju att han inte skulle vara tillsammans med en tjockis som jag..

* Han har gjort vissa saker som jag kan känna att han är för omogen för att vara den jag söker/behöver.. vad det är tänkte jag inte gå ut med så.. jag vet att han ångrar sig men vad gör det.. gjort är gjort.. Han gjorde mig väldigt besviken för jag trodde inte han skulle göra det...

* Han är ung och vill leva livet lite...

* Vi har pratat ganska intima saker och det skrämmer mig lite...

* Han är väldig social och framåt med att träffa nya människor....

Vi är helt enkelt för olika men samtidigt lika på vissa plan...

Men jag känner att jag är inte jag längre... Jag har aldrig varit den som är svartsjuk eller avundsjuk på någon.. men sista tiden så har det bara blivit mer..  Och det är inte jag att pendla mellan lycka och sen tårar... jag orkar inte... Då är det väl lika bra att bryta eller? jag vet ingenting längre... men det är fruktansvärt jobbigt just nu...

Men jag orkar inte vara den som är avundsjuk på att han hittar nya vänner och att tjejer kommer till han och umgås.. vi är ju inte ett par så han har rätt till vad han vill men det gör ont att veta även om det skulle göra ondare att inte han sa det.. Och jag fattar inte varför jag bryr mig.. för jag vill inte känna mer än vänskap... Och jag har försökt intala mig det att jag inte gör det.. Men kanske gör det ändå eftersom jag känner som jag gör? Svårt att förklara hur jag känner utan att det blir fel på nått sätt.. men jag älskar verkligen han eller våran vänskap för jag känner ingen attraktion utöver det... mer än till hans mage då som är grymt sexig men inte annars.. och där är det väl bara på vänskaps nivå eller?

Jag vet inte vad jag ska göra längre... orkar jag ha kontakt? ska jag bryta helt? vad ska jag göra?

jag vet ingenting längre... och ingen fattar.... är bra så trött.. så trött att jag många gånger denna vecka har funderat på om jag skulle få sladd i kurvan så kanske man slipper detta liv.... jag har varken tiden eller pengar till att bara sova och vara deprimerad... Är bara så trött på allt...


(Blev ingen vidare kontakt med pöjken i skåne heller)
'
Ha en underbar helg!!

trött, arg, frustrerad, huvudvärk....

..ja listan kan göras lång...

Är grymt trött på att inte ha ett fast jobb som gör att det man planerar för det mesta håller för jag tycker redan att jag har tillräckligt att göra men inte mkt av det jag ska göra ger mig pengar snarare tvärtom kostar pengar...
Hade sett fram emot en ledig vecka med att bara kunna unna mig själv ledigt efter att ha jobbat hela december och både jul och nyår men ack så fel man har.. tackade jag till att jobba natten mellan onsdag och torsdag 20.45-07.00 tänkte att det är ju lugnt för då hinner jag fortfarande med allt som ska göras innan man ska åka... Sen ringer de och jagar en om att jobba onsdag 06.45-16.00 så jag ringer tillbaka och säger men jag jobbar ju natten jo vi ser det nu men du har inte lust att jobba den turen då alltså?? Vad tror folk att man inte har annat i livet än att jobba och att man orkar jobba jobba jobba dygnets alla timmar året runt?
Men snäll som man är ställer man upp då man vet att man behöver pengarna och timmarna... så nu ska man jobba 6.45-14 + 20.45-07.00 imån.. Kommer vara död men bara att bita ihop...

Har ju en att göra lista som ska hinnas med innan man åker till hjärtat på fredag..
* tvätta bilen (görs för hand på pappas jobb)
* städa bilen
* kolla olja spolavätska m.m.
* packa
* handla
* trimma sig själv lite ben m.m.
* se till att allt kommer med i bilen (paket m.m.)
* se till att hästarna är klippta en är klippt i dag men måste göra finliret när någon mer är med
* se till att allt är packat inför fredagens start och att hästne är flätat och klar
* Naglarna ska fixas på fredag kl 13.30 sen har jag tänk åka efter det

Har garanterat glömt något som jag ska göra..

Iallafall så för att komma till nästa dilemma.. Jag ska ju åka ner till hjärtat på fredag och på lördag ska han jobba till 13 och då lovade jag att jag kunde fixa maten och jag kan inte laga så mkt så det blir spagetti och köttfärssås på maddes vis samt en god och smarrig efterrätt..
Hade en plan först att göra det lite mysigt med levande ljus och kanske klä upp mig lite.. men sen är det ju mitt på ljusa dagen kanske inte passar så bra då eller vad tycker ni? Har typ två alternativ som jag funderar p köpte en "klänning" idag på kappahl så det står mellan den och en "tröja" från Lindex.. hmm svårt val så jag tänkte att mina underbara läsare ska få vara med och tycka till..



Detta är "tröjan" blir nog ett par jeans till då jag inte hittat någa leggings som passar till den  inte samma svarta färg eller så...




Och detta är "klänningen" blir väl strumpoxor till om jag hittar några i byrån...

Så vad tycker ni är det för tidigt att visa sin romantiska sida, kan van vara för tidig? eller ska man köra lite mer vardagligt??
Jag vill ju inte vara den som överdriver men jag är ju den romantiska typen så jag gillar att höja mysfaktorn.. samtidigt är det lite svårt då det är mitt på dagen så det är ju inte viadre mysbelsyning ute..

Nä nu har jag inte tid att sitta här med måste börja små packa lite..

Ha en underbar vecka och framför allt helg för det räknar jag med...

Kram på er!!


Nyårslista 2010

Har snott denna från min goa vän Erika:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Mycket men största är väl skilde mig

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo då det var ju lite av babyboom år men har inte så mkt kontakt med dem då tiden och annat kommit emellan

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej men saknade efter min bäste vän har varit betydligt större iår

5. Vilka länder besökte du?
Inga om man inte räknar Skåne som ett land då de inte prata "svenska" HAHAHA

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Nä eller jo en egen lägenhet...

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
oj har inget datum så... Mars april då allt det tuffa började och höll i sig till slutet av aug.. September för då fann jag 2 nya underbara vänner som betyder otroligt mkt...

8. Vad var din största framgång 2010?
Gjorde mig av med den som sårade mig mest och sen jobbat otroligt mkt under sommar/hösten/vintern =)

9. Största misstaget?
Att riva ner muren helt och lita alldeles för mkt.. men samtidigt så försöker jag itne tänka på det som misstag utan det är något som format mig till den ajg är just nu

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nä det kan jag väl inte säga.... Hamnade i en depression under delningen...

11. Bästa köpet?
hmm.. måste nog vara allt som jag köpt till mig själv och verkligen unnat mig och förtjänat det..

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mig själv! Håret, naglarna, kläder

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Fan nyagamla vänner och nya underbara vänner

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
hmm Julraketen med Olalustig och sen Sean banan skaka rumpa och gott nytt jul är väl de jag komemr på nu

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Mkt mer tårar, ilska och besvikelse har funnits i år...

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Verkligen tagit tag i mig själv och träningen

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit massa onyttigheter...

18. Hur tillbringade du julen?
Med att jobba 8-14 och sen 20.45-07.00 där emelan så åt jag lite och sov.. julklappsutdelningen hade vi inte förrens juldagen kl 21

19. Blev du kär under 2010?
Japps.. =o)

20. Favorittidning?
Iform, topp hälsa, må bra är väl typ tidningar som dimper nr i postlådan ibland men amelia och pensionärstidningar kan med vara bra...

21. Favoritprogram på TV?
One Tree Hill, Grey's Anatomy

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
hmm hatar och hatar.. finns personer som jag absolut inte gillar en har jag haft hela året och förra året men kom en ny till den samlingen elelr flera har kommit till den samlingen iår

23. Bästa boken du läste i år?
Har inte läst någon bok för det är inte jag...

24. Största musikaliska upptäckten?
Kommer inte ihåg om det var i år jag upptäckte på youtube denna underbara kille med fantastisk röst...
Sam Tsui


25. Något du önskade dig och fick?
En systemkamera

26. Något du önskade dig men inte fick?
En snygg och sexig kropp...MOhahaha nä inget som jag kan komma på

27. Årets bästa film?
Oj oj oj det var svårt... har nog ingen årets film tyvärr

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
oj vad gjorde jag...hmm tror att familjen kom hem vi spelade lite wii åt frukost och sen minns jag inte mer.. tror jag skulle jobba eller nått sånt. Nu har jag undersökt på fac vad jag skrivit runt min födelsedag.. fick det jag önskade mig men fick även ett nej på ett jobb...

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Nä eller jo... visst jag hade väl inte behövt bli sårad så som jag blivit i år men samtidigt så hade jag inte varit den jag är idag i så fall...

30. Vad fick dig att må bra?
Mina underbara vänner som funnits där och stöttat mig i vått och tort.. GULD värda är ni allihopa...

32. De bästa nya människorna du träffade?
Självklart den man är lite kär i Morgan såklart och min underbara vän Marian som min alldeles egna BBF B

33. Årets besvikelse?
JONAS som jag absolut inte trodde kunde göra sånt som han gjort

RSS 2.0