DAG 03 - MINA FÖRÄLDRAR

Ja vad ska man säga om dem.. Jag älskar dem massor.. De finns alltid där när man behöver dem och oftast behöver de inget säga eller jag utan vi vet vart vi har varandra...

Jag har alltid varit pappas flicka, har lättare att prata och så med han... Han förstår innan jag säger nått oftast vad det är jag vill..

Det är VÄRLDENS bästa föräldrar Ulla och Stefan!!!

Tror att alla tycker detsamma om sina föräldrar eller de flesta i alla fall...


Dag 02 - MIN FÖRSTA KÄRLEK

Oj vad ska man skriva om här....

Vi kan börja med att under min tid i lågstadiet och mellanstadiet så hade jag en crush i en kille som heter David "Davve" men blev aldrig något med det men han var jag kär i i många år.

Sen hade man väl några korta förhållanden, men inga värda att nämna.. Var nog inte så mkt kärlek utan mer för att man skulle ha förhållande..

Men jag tror ändå att mitt ex Jonas var min första riktiga kärlek vi gifte ju oss och höll i hop i nästan 5 år innan man upptäckte vem han verkligen va. Men han är nog ändå min första riktiga kärlek.. Har lärt mig enormt mkt under den tid vi hade tillsammans och även efter...

Men tror att det finns en till oss alla och att alla hittar en som verkligen förtjänar ens kärlek!


DAG 01 - PRESENTERA MIG SJÄLV!

En liten presentationslista.


Namn? Madelene Jansson
Född? 1983 Eksjö
Längd? 168 cm.
Skostorlek? 38-39.
Piercingar? Inga för tillfället mer än i öronen men har haft i näsa, ögonbryn och läppen.
Tatueringar? Ingen men har på g.
Bor?
Vetlanda.
Utbildning? Gymnasial, folkhögskola, kvalificerad yrkesutbildning
Jobb? jobbar via ett bemanningsföretag EP-AB men kommer under december månad jobba på posten i Nässjö.
Drömyrke? Jobba med djur och barn.
Plats du vill resa till? USA.

Favoritdrink?
Frozen Strawberry Daiquiri
Favoritmat?
Favoritfilm? Verklighetsbaserade
Läser just nu? Oj inte mkt, lite bloggar, tidningar om träning, hälsa
Läser helst? Hästlitteratur, om hälsa och träning
Tittar helst på? Allätare.
Lyssnar på? Radio men lyssnar på det mesta utan klassiskt


Motionerar du?
Nej har inte kommit igång än men ska ta tag i det nu.
Vilket schampo använder du? Oj växlar så jag vet inte vad det heter som jag har nu =o)
Vilken parfym använder du? Versace, So Kiss m.m.
Vad är du rädd för? Mörker och spindlar
Vad finner du charmigt? Skrattgropar

Beskriv dig själv med 3 ord?
Har lätt till skratt, Ärlig, Envis


30 DAGAR MED BLOGGEN

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Utgång...

Oj vad ska man säga... Hade GRYMT trevligt igår... men varför är förfesterna nästan alltid bättre än själva festen? Nu var vi ju inte på så mkt party utan vi var på en pub som spelade lite irländskt.. men den föll mig inte alls i smaken alldeles för liten fanns knappt plats att man fick sitta så det var inte min smak.. annars inget fel på musiken i sig... men de 2 uteställen som finns i denna stad är bara skit och inavel typ.. inget kul alls att gå ut.. Människorna ska vi inte tala om.. bläää och usch för dem...

Men förfesten var grymt bra och trevliga människor med.. som alltid kan man chocka folk.. alla visste visst inte att man skilt sig så de frågade vad min man var och så fick man dra historien igen....  otroligt att folk kan tappa hakan så.. och sen kommer det.. men han som var så snäll och trevlig.. kan han verkligen ha gjort så.. Det trodde inte jag.. Nä vem fan tror det om folk att de ska ha en annan vid sidan av.. inte jag heller kan jag säga utan jag trodde man var ärlig och sa att nä nu har jag inte känslor för dig utan en annan.. sen är det väl skitsamma om man sårar.. vad fan tror man att man blir när sanningen väl hinner ikapp..

Nä nu ska vi inte prata skit.. mådde som jag förtjänade i morse men de försvann efter lite frulle och stalluft...

Imån nalkas det avslutningsdans mellan 18-20 sak blir kul men samtidigt tråkigt att det blir uppehåll.. får väl se om man kan hitta nått dansställe så man håller igång..

Nä det här får räcka.. då jag börjar bli lite seg eftersom man hållt igång sen 7 i morse..




Finns det någon finare?




HA DET GOTT MINA LÄSARE!!

/M

Underbart!!!

Vart ska jag börja? Just nu är jag inne i en period av lyckorus typ, känner mig lycklig och glad igen...och hela dagarna... Helt UNDERBAR känsla...

Jag kan ju börja med jobb:
Nu har jag varit i 6 veckor på ett och samma jobb nämligen MP Bolagen och jag stormtrivs verkligen... Arbetskamraterna är trevliga och goa och härliga som behandlar mig som en i gänget... De är nog en av orsakerna till att jag känner mig lycklig igen.. Det tråkiga med det är att jag vet typ bara en vecka i taget så svårt att planera sitt liv men det skiter jag i har ju ingen att ta hänsyn till ändå... Mitt motto är lite nu är jag lycklig och glad så blir även min omgivning det.. =o) Har fått en vecka till så 7 veckor kommer jag minst jobba där.. men verkar finnas mer jobb så att jag blir kvar men tar en vecka i taget..
Har varit och sökt ett jobb till på posten, de ska anställa lite extra nu i dec för julkortens skull.. Så där var amn i måndags och kollade. Verkar vara bra men tungt jobb och det passar ju mig gratis styrketräning och motion.. Kan knappast bli bättre... Men på posten hade de ju 3 skift fast antingen jobbade man bara dag, kväll eller natt man växlade inte utan hade fast.... Så jag önskade helst kvällspasset eller nattpasset för då kan jag förhoppningsvis kombinera det med det jag har på MP Bolagen... För kvällspasset bestod av start antingen 17 eller 18 och sen jobbade man till 22 och då går det ju utan större problem jobba på MP med för där jobbar man ju 6.30-16 .. Natten är värre för då går man på antingen 18 eller 20 om jag inte minns fel och sen till 06.00... Så det kan bli tufft att gå och jobba på MP efter en sån natt.. men visst någon natt klarar man det så jag hoppas hoppas verkligen att jag fått jobbet på posten och får fortsätta på MP...
Kan ju även meddela att jag ska jobba natten på julaftonen på hemmet.. så jäklans gött med att få jobba och jag tackar inte nej i första taget.. vill ha pengarna och njuta av det sociala livet!!

och så går jag vidare med mitt liv utanför jobbet:
Ja du inte mkt att säga om det egentligen.. kommer hem äter gör matlåda kolla en snabbis på tv sen sover jag typ.. Nu denna vecka har jag haft ont i huvudet, trodde det berodde på stålbalken som anföll mig men nu så här i efterhand så har vi på jobbet kommit fram till att det nog är förkyldning på g då mitt öra börjat värka igen.. så nu åker dropparna i direkt inte vänta ut nått utan nu handlar det om att förebygga istället.. Fler på jobbet har haft huvudvärk och ont i halsen så jag försöker sova så mkt jag kan..

Imån nalkas det utgång... Är så grymt taggad... vet att det kommer bli kul kan inte bli annat när man ska ut med RoseMarie och Annelie.. sen kommer det ev dyka upp lite fler folk som förfestar på eget håll.. ska bli super.. nu kommer vi bara till det där med kläder.. vad ska man ha på sig?? Går inte sy in klänningen jag hade tänkt ta.. för symaskinen kommer inte gilla den säger mammsen så bäst att låta bli att försöka ens... Och inga pengar har man så man kan köpa till sig lite nytt så man kan förnya sig... Men jag får väl gå naken annars.. hihi =O)

Idag på posten kom ett brev från transportstyrelsen.. hmm nu ska man göra nytt körkort då jag har ändrat tillbaka mitt efternamn igen så nu måste man fastna på bild igen... inget jag gillar.. men ska ta ett när jag varit hos frissan för di ska man den 1 dec och klippa och färga det... Längtan är stor.. då luggen börjar bli lite väl lång... Hoppas på förändring..

Nä et får väl räcka för uppdatering idag för nu ropar pappsen att maskinen är klar med det tvätt jag stoppade i.. och den innehåller min vinter jacka som kan behövas nu i det kalla vädret...

Ha det nu underbart mina läsare!!!

/Kram M



Cornelis Vreeswijk

Oj oj oj ... njuter fortfarande av filmen.. Cornelis.. Den är helt klart värd att se om man gillar visor och Cornelis.. Nu har jag känskan bara tänk om mman kunde fått se han live och prata med han om hans liv han levde.. Jag tänker inte berätta så mkt om filmen då jag brukar berätta lite för mkt och då blir det ju inget kul..

Men jag kommer lägga in lite musik klipp med Cornelis med mina favoriter (Dock var det svårt att välja ut då han har så många som är bra)










Det här är bara några av favoriterna.. Alla som jag ville lägga ut fanns inte på youtube.. Så det fick bli dessa..


Idag blir det fira farsdag och sen tvätt och städ som gäller... Ikväll är det sista gången det är danskurs för nästa söndag är det avslutningsdans och då ska vi dansa med de som går fortsättningen.. Ska bli spännande men samtidigt lite nervöst då han som är "chef" på jobbet går där... Men jag ska försöka göra mitt bästa och bara njute och följa med och inte bestämma...


Det var en kort uppdatering, men ändå nått..

Kram M


Bio i kväll...

Men först ska jag börja med att jag känner att jag mår bra och är lycklig.. finns de som har det värre... Ska ta tag i min vikt nu med för nu jäklans ska det gå... Jag vill ju inte vara den tjocka tjejen i gänget.. Så det ska jag tag i nu.. Det är en av mina planer...

Sen har jag 2 texter (har flera men det är dessa jag känner mest för nu)  som ska tatueras in och två piercingar som ska göras med...

Sen har jag fler planer men de tänker jag inte avslöja än.. hihi...

Igår så råkade jag komma över Cirkus Möller har inte sett det någon gång innan men igår kom jag in lagom till Sean Banan hos polisen men det är inte det jag ska visa utan det är Flickorna på Klitteholm... Hästjej som man är och har många års erfarenheter inom ridskola så var jag ju tvungen att se vad det var för något..


Del 1


Del 2


Del 3


Del 4

Del 4 var ju det bästa.... jag skrattade så jag storkande nästan...


Idag var man nere på stan och shoppade lite farsdag present 2 tröjor fick det bli var så mkt folk där så jag trodde jag skulle stressa ihjäl mig..  Men jag shoppade ett par byxor för endast 50 kr och det var inte dåligt... sen shopapdes det lite nytt nagellack.... så nu har man guld, vitt och vinter rött i sin samling...

Sitter och tittar lite på Dr. Quinn lite nostalgi tripp. hihi .. medans maten blir klar...

Ikväll blir det bio kommer gå själv och det är jag stolt över... För jag vill se Cornelis filmen då det är en av de bästa svenska artisterna som funnits.. Vilka visor han har gjort..
Sänder med ett klipp på trailen.. För ikväll eller imån kommer jag kommentera vad jag tyckte om den och lägga ut mina favoriter..






Så nu ropas det att maten är klar!! Så ha en trevlig kväll/helg..

Kram M

pendlar vecka....

Ja denna vecka verkar vara en riktig pendlar vecka med humöret... ena stunden lycklig och glad man bara känner hur man strålar... men inget vara för evigt... utan efter några få minuter av den glädjen så är man ledsen, besviken, arg.... Livrädd....

Ja det är något jag känt av sista tiden en enorm rädsla... Rädsla för att de man tycker om försvinner att man inte får plats längre eller hinns inte med... Rädd att bli själv.. vill inte det.. hatar att varje helg sitta hemma och lite som ruttna bort på rummet... vill ut och träffa folk men ingen hit när ingen hakar på eller när man frågat några gånger och fått höra nä inte denna helg... till slut frågar man inte.. och sen får man höra när man säger att man satt hemma och hade tråk så får man höra.. ja men du skulle följt med oss.. ja det skulle jag ju kunnat göra men svårt när man inte får reda på det.. är väl ingen som vill ha med en ut kanske...är inte den som behöver dricka för att gå ut och ha kul...

Jag är avundsjuk på folk som har massa vänner att ta till och umgås med.. många säger bara hör av dig och sen när man gör det så finns inte tid eller så är de uppbokade.. måste nog hitta någon vän som har lika lite liv som en annan... För det är jobbigt när man upptäcker hur tråkigt ens liv verkligen är..

Här finns en tjej som i vanliga fall är en glad sprallig tjej som älskar att träffa folk... men just nu är man stor och mkt överviktig som vill träffa massa folk men inte vågar för att man är så stor som man är... och jag har inte diciplinen själv att ta tag i det.. ska börja  men hela tiden skjuter jag på det..

Jag önskar så att jag va den som vågade... vågade kasta mig ut och inte ta allt så allvarligt inte ha denna enorma känslan att bli sårad.... är det verkligen värt att chansa och sen gå igenom samma sak igen..  Visst alla killar är inte som mitt ex men han har satt djupa spår i mig och det kommer ta tid... jag vill inte stressa och riskerar att någon av parterna blir sårade utan jag vill stressa långsamt.. Men finns tiden för det utan att man tröttnar på varandra?? Ja jag vet inte .. men det löär väl märkas.. om man nu hittar någon som man vill mer än vänskap med så lär det väl märkas om det är rätt kille om han har tålamodet att vänta.. För det är det nästa pojkvänsmaterial kommer få ha tålamod och få mig att bli överygad att jag inte kommer bli sårad på samma sätt.. Men visst växer saknaden att ha någon när man kommer hem, någon att kramas med och kunna prata med.. Jag saknar inte själva sexet i sig utan mer att veta att det finns någon som tycker om en....Närheten...

Jag längtar till den dagen då man kan bo i eget igen.... Inte känna sig så instängd som man kan göra nu...

Har tittat på lite små kryssningar typ Cinderella.. men hur kul är det att åka själv.. och min kära syster åker till Oman till helgen inte alls avis... vill med göra nått kul... funderar på att åka iväg på skidsemester... men åter igen hur kul är det att åka själv.. skulle vara grymt kul att åka ett gäng.. men hur ska man hitta ett helt gäng när man knappt har någon.. ja många tankar... Har inte tänk göra slut på alla mina pengar men jag känner att jag är värd att unna mig något..

Har precis sutti och lyssnat på pappa i mobilen då han är iväg med en av våra hästar i Halmstad för start.. återigen gick det skit och pannkaka... Har vårat flyt vänt nu.. kommer det med gå utför?

Det enda som känns positivt i mitt liv är att jag har jobb i 2 veckor till vad jag vet...Jag hoppas man får vara kvar ett längre tag men med flytet iman har i livet så är väl risken liten...

Ja det får räcka för idag.. har fler tankar och funderingar om mitt liv och andras med.. förstår  mig inte på hur vissa männikor tänker och framför allt lever. men det tar vi en annan gång...

/M

RSS 2.0