Mkt som händer....

.. det är precis vad det är...

Skulle jobbat på hemmet idag men vaknade i natt och trodde jag åkte på magsjukan mådde så illa men jag kräktes inte men vågade ju inte åka till de gamla efter lite mer sömn så var man som vanligt igen..

Idag har man softat lite på fm och laddat upp för det var ju dax att åka och titta på jobbet som jag ska börja på på måndag.. 06.00-14.36 och ja det är 2 skift men jag börjar med fm skift och sen blir det 14.36-23.00 när man gå andra skiftet.. Jag såg bara en tjej på hela bygget och hon gick hem när vi kom så hon går nog inte på mitt skift så det verkar som det blir jag och grabbarna.. och turen man har åxå är ju att de flesta har t-shirts med namn på så jag kommer nog lära mig namnen snabbt.. =o) Det verkade vara ett trevlig gäng så jag hoppas man kommer in i gänget... Har jag tur så kunde det bli upp till 10 veckor lagom att man får ledigt en vecka då innan man ska börja jobba på hemmet i 7 eller 8 veckor..

Imån ska man på en arbetsintervju på Beslag och Metall här i trakten, ska bli kul och se vad de har att erbjuda... Jo jag vet att jag har jobb nu men varför ska man stänga till dörrarna för det inget här i livet varar ju för evigt... De intervjuade folk där för jobb nu och för framtida syfte och vad jag har hört så ska det finnas jobb på ständig natt men sen är det uselt betalt... men det är bara vad jag hört och de bemanningsföretaget jag är hos de sa att de jag tjänar på beslag och metall i månaden tjänar jag in på 2 veckor hos de jag ska vara nu.. så det spelar ju in lite med för nu kommer jag bli höginkomsttagare... och det är ju inte fyskam det..

På måndag ska man till Montico efter jobbet på arbetsintervju skulle varit där vid 14 men ringde och flyttade fram det en timme så man hinner med det mötet med...

Många tänker nog nu att räcker det inte med ett jobb? jo det är klart det gör det men helst vill man väl ha ett fast jobb och arbetskamrater man trivs med.. sen är det väl ett plus om man har bra betalt.. och vem säger att jag kommer få nått av jobben? Men det är väl klart man ska ut och "sälja" sig själv eller göra reklam för en själv och visa att hej här har ni mig en toppen tjej som jobbar så mkt hon får, kan och orkar... Jag menar vem vet jag kanske bara blir kvar i 2 veckor på SAPA det är ju ingen som vet det hänger ju lite på robotarna som ska komma och om Magnus som jag ska jobba med är nöjd med mitt arbete.. 

Jag är grymt taggad för morgondagen att sälja mig själv.. ska bli kul och se vad de har att erbjuda om de ens har något... Jag är sällan nervös inför intervjuer så jag är mest taggad.. Däremot första jobbdagen brukar vara nervöst innan man vet riktigt hur man ska göra och vad man ska göra... Men tror det kommer gå fint fint.. Nä jag tror inte ja vet att det kommer gå fint fint...

Upptäckte även idag att om jag jobbar kvar med 2 skift kommer det krocka med speedwayen vilket är mindre trevligt... Jag som ska hjälpa till i år ju... Morr.. men men sånt är livet ibland jobb går först jag måste ha det till min framtidsplan som jag vet många är nyfikna på men jag tänker inte avslöja än... Ni kan ju försöka gissa men tveksam till att ni listar ut det...haha.. men jag lovar att säga till när någon gissar rätt... =o)

Hmm nä det får räcka för idag men jag återkommer med rapport om hur det gick på intervjun bland annat..

Ha det nu gotti gotti tills dess

Kramis

Kommentarer
Postat av: sessan

Lycka till på jobbintervjuerna! =)

2011-04-08 @ 08:59:00
Postat av: Bella

Vilket fin blogg!

Hoppas det gick bra på arbetsintervjun!

2011-04-09 @ 13:59:11
URL: http://bbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0