Lördag och halva helgen har gått

Så var det lördag igen. Dagen har bestått av depp egentligen. Jag är grymt trött på att vara arbetslös och inte ha eget boende. Hur kul är det att bo hemma igen efter 5 år på egna ben och är 27 år. Inget kul alls kan jag meddela. Det var jätteskönt att flytta hem när det var tufft och man nästan blev "utslängd" från sin lgh och sitt hem, men jag hade inte kunnat bo kvar själv ändå som arbetslös och ingen annan ersättning få heller. Jag verkligen hatar det!! Jag vill ha ett eget hem där man kan ta hem vem som helst utan att bli ifrågasatt eller tycka det är pinsamt eller att personerna ska tycka det. Känns som man börjar bli desperat och depp pga det.
På måndag skajag ringa ett samtal som jag inte strävat efter, men jag måste göra någon förändring för att jag ska fortsätta trivas med livet som jag gjort sista tiden. Jag har bott hem sen mars typ och det är länge nu. Ingen som är sugen på att betala en lgh åt mig?

Nog pratat om det..

Vad har jag gjort sen sist, jo jag har ju dansat Linedance var så glad när jag gick därifrån. Vill ni veta varför? Jo jag fick så mkt beröm så det såg lovande ut för framtiden, att höra sånt gör ju att man växer lite som person och anstränger sig hårdare. Det har jag tänkt göra jag ska träna till nästa gång för den nya dansen var svår det var vals steg så istället för att räkna en, två, tre, fyra så ska man räkna till 3 bara och det var skit svårt. Har suttit och tittat på en lärvideo så jag ser lite mer hur den ska dansas, ser så lätt ut men det är inte lätt.

Gårdagen var en hemmakväll med Idol och lite grillade revben med mor och far, sen blev det att "låsa" in sig å rummet igen. Idag har man varit i stallet och putsat till det man köpte igår. Hade en vän som skulle sluta med travet så vi fick köpa lite smått och gott från han det var billigt men inte putsat på ett x antal månader skulle jag tro så det var min uppgift idag. Så nu har man gjort klart inför nästa start.
Kanske ska berätta lite, vi har ett stall som vi arrenderar med våra 5 travhästar i och en inhyrd ponny. Vi har 2 som startar och 2 som ska köras in samt en valack som sällskap till ettåringarna.
Kvällen som varit har varit lite sisådär, blev en tupplur efter maten har varit så trött sista tiden.

Men som tur är att man har en sån trevlig vän att prata med på kvällarna. Är en kille han är speciell på nått sätt, han får mig att skratta så tårarna nätan kommer och vi bara skriver och skriver tycks aldrig ta slut, att han är yngre märks inte alls. Han får mig att må bra och vi båda trivs med att skriva till varandra, vi har båda sagt att vi inte vill kasta oss in i nytt och vara en rebound för någon. Men visst växlar det, ibland vill man bara kasta sig ut och se vad som händer men sen kommer den mogna och försiktiga att inte förhasta sig. Men visst är man sugen på att se lite vad som händer.

Var ju på Björnholmens loge förra lördagen och dansade, där fann jag ju med en kille som jag dansade med några danser han var trevlig så en ny vänskap kanske. Vi har sagt att vi ska ha en filmkväll eller nått så vi får väl se.

Jag är verkligen lyckligt lottad som har så bra vänner som ställer upp när det är tuff och som får en att må bra. Jag hoppas och tror att mina vänner känner samma för mig.

Nä nu ska jag avsluta detta inlägg och snart sussa.. För imån är det dax för Bugg och Foxtrot men jag längtar mest till buggen!!

Så natti nattz mina vänner!!

/M


Kommentarer från gamla inlägg:

Jag dansar:

Annika

Underbart att du lyckats "ta dig upp"!
BRAVO!
Jag har själv tampats med panikångest/socialfobi mm i minst 20 år och vet vad du går/har gått igenom!

Hejja!! Kramar Ankmor på FL

Svar: Vad skoj att få en kommentar, det värmer och gör att man kämpar mer. Visst komemr det svackor men jag har som mål att alltid ta mig upp på nått sätt!

Hejja på dig själv som tampas! Man märker att man är starkare än man tror..



I'm Back:


Cilla

Va skoj att du börjat igen!!! Tycker du är stark efter den här j*vla sommaren... både du och jag har haft det tufft men nu är det VÅR tid i livet ellerhur?

Svar: Ja visst är det skoj, jag hoppas komma tillbaka i samma taker som ja hade innan! Jag är stark och jag blir starkare för var dag som går. Självklart är det vår tur nu!!

Ewe

jag kommer läsa för fullt! :)

Svar: Det hoppas jag!! hihi =o)

 



Kommentarer
Postat av: Emma

linedance verkar roligt :)

Ska tänka på dig på måndag och hoppas det går bra!

Styrkekram

2010-09-26 @ 00:02:46
URL: http://emmalajnens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0