Sjukstuga m.m!

Japp nu har man åter igen blivit sjuk, känns inte som man kommer komma igång med träning. Först hade jag dubbelsidig hörselgångsinflamation låg däckad i nästan 2 veckor och nu har man blivit dunderförkyld. Jag vill inte vara sjuk utan frisk med massa energi! Någon som har tips på att snabbast bli av med förkyldningen och sen hålla sig frisk?

Ja vad har hänt sen sist...

Jo i Onsdags så var det speedway semifinal mellan Elit Vetlanda och Dackarna(Mållilla) och gissa vilka som vann? Japps Elit Vetlanda vann så nu är det final på tisdag i Gislaved och Lejonen men på onsdag blir det avlut på hemmabanan (hemmabanan är Vetlanda)... Tror självklart att vi vinner!!

Torsdags så var det åter dax för linedance. Förra veckan lärde vi ju oss en valsdans och det var itne lätt att börja räkna till 3 istället för 4.. Så några timmar innan så ställde jag mig i tvättstugan och skulle öva men det gick inget vidare.. huvudet  hänger inte med när man har massa snor som rinner och förstör.. Men sen när jag dansade där gick det bättre än väntat men jag var inte alls på topp, kände att jag inte orkade men ändå härdade man ut.. *stolt*

Så kommer vi till dagen då fick jag äran att jobba och inte skulle lite snor stoppa mig från det.. jag behöver allt jobb jag kan få.. Så då var man på jobbet vid 7 men började inte förrens vid 7.30-16.30, det var bara att sätta igång i köket för jag hade köksturen. Och jag som för 3 somrar sen sa att jag gäran byter köksturen mot nått annat fullkomligt älskar köksturen.. Så skönt att gå att pula där det är frukosten som jag bävar för varje gång när man ska koka gröt elelr välling vilket jag verkligen är kass på.. Sen var det väl itne den roligaste starten på dagen med att en gick bort men det var skönt för henne. Hon var så fin när det hade gjort henne iordning. Kommer bli tomt utan henne, men hon har det bättre nu.

Vad är på g:

Söndag så ska våra 2 starthästar starta på kalmar i samma lopp. Så Lopp 5 och spår 4 och 6, får hoppas på det bästa.

Måndag
så ska man ner på informationsmöte om vikariepoolen som ska starta i Vetlanda, skulle ju vara kalas om man fick in en fot där. Känns som jag bara söker och söker efter jobb men inget får, börjar tröttna på att söka hela tiden och inte få nått tillbaka.

Onsdag är det dag för Speedways finalen men inte nog med det så ska man träffa den trevliga pöjken som jag skrivit om. är skitnervös och rädd.. Men samtidigt väldigt spänd och förväntansfull över att få ses. Vi har ju trots allt skrivit med varandra i 11 dar nästan dygnet runt och verkligen prata om allt mellan himmel och jord.. Inga hemligheter här inte utan ett öppet och ärligt "spel" (är väl fel att kalla det spel).. Varför är jag nervös och rädd för att träffa en underbar person som kan få mig att skratta genom att bara skriva och som kan underhålla mig en hel dag.. Många tankar som cirkulerar.. Vissa dagar har man toppen självförtroende och sen är det i botten (som jag känner just nu)..
* Vad kommer han tycka?
* Att jag är "fulare" än bilderna visar?
* Att jag är inte den trevliga personen som han trott?
* Kommer det pratas alls?
* Vad kommer jag tycka om han?
* Har jag uppfattat han på rätt sätt eller har vi båda uppfattat varandra fel?

Nu går det ju inte prata jätte mkt under själva heaten och jag har sagt att jag ska säga lite regler i alla fall då han inte varit på någon match innan.. Jag märker att skilja sig och få veta att ens man var "otrogen" med en 11 år äldre trådsmal/vältränad söt tjej (som jag kallar bitch/tant) med blont hår gör att ens självförtroende verkligen sjönk i botten och sen arbetar man upp det sen minns man ja just det han lämnade mig för en mkt smalare och sötare tjej eller tant.. Det gör ondare än man tror... Jag vet inte varför jag känner så just idag.. Jobbigt är det..(tårar rinner titt som tätt idag är dels för förkyldningen och sen att man är depp)
Vi ska ju träffas som vänner sa vi (men båda känner kanske lite mer än vänner) men varför kan man inte släppa allt och bara leva livet? Vi båda skriver det vi känner och tycker utan egentligen tänka utan det kommer från hjärtat i alla fall jag..
Varför är man rädd? Vad ska man göra för att självförtoboosta sig?

Nä det får vara slut för idag.. Nu är det röstningen på idol..

Ha en underbar kväll/natt

Kram M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0