Underbart!!!

Vart ska jag börja? Just nu är jag inne i en period av lyckorus typ, känner mig lycklig och glad igen...och hela dagarna... Helt UNDERBAR känsla...

Jag kan ju börja med jobb:
Nu har jag varit i 6 veckor på ett och samma jobb nämligen MP Bolagen och jag stormtrivs verkligen... Arbetskamraterna är trevliga och goa och härliga som behandlar mig som en i gänget... De är nog en av orsakerna till att jag känner mig lycklig igen.. Det tråkiga med det är att jag vet typ bara en vecka i taget så svårt att planera sitt liv men det skiter jag i har ju ingen att ta hänsyn till ändå... Mitt motto är lite nu är jag lycklig och glad så blir även min omgivning det.. =o) Har fått en vecka till så 7 veckor kommer jag minst jobba där.. men verkar finnas mer jobb så att jag blir kvar men tar en vecka i taget..
Har varit och sökt ett jobb till på posten, de ska anställa lite extra nu i dec för julkortens skull.. Så där var amn i måndags och kollade. Verkar vara bra men tungt jobb och det passar ju mig gratis styrketräning och motion.. Kan knappast bli bättre... Men på posten hade de ju 3 skift fast antingen jobbade man bara dag, kväll eller natt man växlade inte utan hade fast.... Så jag önskade helst kvällspasset eller nattpasset för då kan jag förhoppningsvis kombinera det med det jag har på MP Bolagen... För kvällspasset bestod av start antingen 17 eller 18 och sen jobbade man till 22 och då går det ju utan större problem jobba på MP med för där jobbar man ju 6.30-16 .. Natten är värre för då går man på antingen 18 eller 20 om jag inte minns fel och sen till 06.00... Så det kan bli tufft att gå och jobba på MP efter en sån natt.. men visst någon natt klarar man det så jag hoppas hoppas verkligen att jag fått jobbet på posten och får fortsätta på MP...
Kan ju även meddela att jag ska jobba natten på julaftonen på hemmet.. så jäklans gött med att få jobba och jag tackar inte nej i första taget.. vill ha pengarna och njuta av det sociala livet!!

och så går jag vidare med mitt liv utanför jobbet:
Ja du inte mkt att säga om det egentligen.. kommer hem äter gör matlåda kolla en snabbis på tv sen sover jag typ.. Nu denna vecka har jag haft ont i huvudet, trodde det berodde på stålbalken som anföll mig men nu så här i efterhand så har vi på jobbet kommit fram till att det nog är förkyldning på g då mitt öra börjat värka igen.. så nu åker dropparna i direkt inte vänta ut nått utan nu handlar det om att förebygga istället.. Fler på jobbet har haft huvudvärk och ont i halsen så jag försöker sova så mkt jag kan..

Imån nalkas det utgång... Är så grymt taggad... vet att det kommer bli kul kan inte bli annat när man ska ut med RoseMarie och Annelie.. sen kommer det ev dyka upp lite fler folk som förfestar på eget håll.. ska bli super.. nu kommer vi bara till det där med kläder.. vad ska man ha på sig?? Går inte sy in klänningen jag hade tänkt ta.. för symaskinen kommer inte gilla den säger mammsen så bäst att låta bli att försöka ens... Och inga pengar har man så man kan köpa till sig lite nytt så man kan förnya sig... Men jag får väl gå naken annars.. hihi =O)

Idag på posten kom ett brev från transportstyrelsen.. hmm nu ska man göra nytt körkort då jag har ändrat tillbaka mitt efternamn igen så nu måste man fastna på bild igen... inget jag gillar.. men ska ta ett när jag varit hos frissan för di ska man den 1 dec och klippa och färga det... Längtan är stor.. då luggen börjar bli lite väl lång... Hoppas på förändring..

Nä et får väl räcka för uppdatering idag för nu ropar pappsen att maskinen är klar med det tvätt jag stoppade i.. och den innehåller min vinter jacka som kan behövas nu i det kalla vädret...

Ha det nu underbart mina läsare!!!

/Kram M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0