Uppdatering!!

Vart ska jag börja med.. Hmm....

Jobb/Ekonomi
jag jobbar, jobbar, jobbar.. Har jobbat klart på posten nu fick inte förlängt tyvärr men i kunde bli aktuellt längre fram när de är klara med omstruktueringen... Hoppas på det.. De anställde 10 st av de 160 julvikarier så chansen var ju inte så stor att man skulle få förlängt... Under tiden som jag jobbat natt på posten så han man även hoppat in extra på hemmet och jobbat så idag är första dagen på länge som jag kunnat sova ut.. Men mkt pengar får man och då är jag nöjd men skulle bli mkt nöjdare om man fick lite för att man ställde upp och jobbade med lite mer "fast" anställning så man kan flytta.. Jag jobbade julafton på dagen och sen natten sen ska man jobba torsdag-lördag på hemmet och det är stor helg så jag komemr få massa extra vilket jag gillar... Hoppas bara man får lite mer jobb efter hand för jag behöver jobba 2 månader till för att få a-kassa.. Jag har inte handlat upp pengarna för denna månad på julklappar utan jag har till och med satt undan för att spara.. =o)

Jul och Nyårsfirande
Jul då jobbade man så man firade jul juldagen med hela familjen jag fick det jag önskade mig (nästan) Jag fick presentkort på IKEA och det önskade jag mig så 700 kr där =o), skraplotter med en vinst på 25 kr och det är alltid nått ;o).. Sen fick jag ett Wii spel band hero med gitarr och trummor samt en mikrofon... Så jag var självklart nöjd men hade önskat lite andra spel i första hand men de hade inte hittat nått.. men jag åkte direkt och shoppade lite spel..hihhi.. Så nu har man typ singstar, wii party med... Så nu ska man försöka möblera om på rummet så man får plats med allt vilket inte kommer bli lätt...:o)
Nyår var tänkt att firas i Värnamo hos en underbar vän men som vanligt så ska man jobba jag gör inget annat känns det som men vad gör man inte för pengar så man kan unna sig lite eller leva på nått när man inte har jobb...

Kärlek
Ja vad ska man säga där... Ha underbara vänner som verkligen får mig att må bra och ställer upp.. Sen finns det ju den som fångat mitt hjärta lite extra.. Han får mig att må extra bra vi pratar dagligen och saknaden och längtan växer mer och mer för var dag som går men nu dröjer det väl inte allt för länge innan vi kan ses igen hänger lite på hur jag kommer ha det med jobb framöver och hur han har med sitt jobb och med barnen.. Men jag hoppas det går att lösa så man kan stanna lite längre typ en vecka eller så men det återstår och se.... Jag nöjer mig med att bara ses i 10 minuter om det skulle vara så... Ska bli skönt att komma iväg lite igen och njuta av att inte har föräldrarna frågandes eller lägga sig i hela tiden.. Ska bli kul när han kommer hem till mig med och så kanske mammasen och pappsen lugnar ner sig lite och ger mig andrum :oP

Jaha nu så har man uppdaterat lite tiden bara rusar iväg så jag hinner tyvärr inte med mer..

Men ha en underbar nyårsaftonsfirande!! Har ni några "nyårslöften" ?? kommernterar gärna så ska jag berätta mer om det nästa gång..

Kram




Jag lever...

Jo jag lever men jobbar, jobbar, jobbar...... men imån är jag ledig vad jag vet än så länge så då ska jag uppdatera er vad som hänt under julen... ska bli mkt bättre på att blogga.. tycker det är kul har massa att skriva men sen när tiden bara springer iväg och sen orken tagit slut vad gör man då.. jo man försöker sova så man orkar med nästa dag... Just nu kan jag säga att jag är nere i en svacka men hoppas hoppas den försvinner snart

Ha en trevlig fortsättning så hörs vi av imån...

KRAM

Avbryter!!

Japp det är exakt vad jag gör med utmaningen.. den är inget för mig och jag har inte tiden att blogga varje dag heller så det bli inget kul.. Utan jag kommer köra med att ha frågestund istället titt som tätt... Och jag kommer svara på alla frågor som kommer.. Så börjar fundra ut bra frågor nu...

Helgen som varit har tillbringats i Skåneland med mkt trevlig sällskap... Jag har verkligen funniit en person som får mig att må bra och känna pirret i magen igen.. Självklart så är man lite försiktig och vill inte skynda sig in i nått.. Men vi har pratat ett längre tag och träffades och fikade i 3,5 timme sen var jag ju tvungen att ge det en chans så jag åkte ner till han och hans lilla röda stuga... Och jag måste nog erkänna att jag är KÄR... i alla fall lite.. har mått så bra och känt mig så lycklig och det var längesen man gjorde det tillsammans med någon.. Att bara ligga i en soffa och mysa och titta på varandra.. Njuta av varandras närhet... Det har varit en underbar helg.. blev utbjuden på en middag på resturang.. för första gången i mitt liv så det var speciellt.. Har känt mig så bortkämd på nått sätt och jag har svårt att släppa så utan jag vill gärna betala för mig själv och så men konstigt nog så fick Morgan mig att släppa det och njuta av han vill "ge mig" istället..

Nä nu hinner man inte sitta här mer få blir er en annan gång..

Ha det nu underbart!!!

KRAM

Dag 11 – Mina syskon

Jaha...

Man har 2 äldre systar som är född 1976 och 1979. Den äldsta heter Martina och henne är den jag kommer sämst överrens med vi är så olika....
Sen har vi Susannne (sussi) och hon är den jag kommer bäst överrens med.. vi är så lika fast ändå inte men det är henne jag berättar saker som händer i första hand om jag nu måste berätta nått... Jag brukar hålla det mesta för mig själv... bäst så...

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Ja vad har jag haft på mig...

Först stalltjänst då hade man mysbyxor, långkallingar, strumpor, trosor, bh, underställströja, t shirt, collagetröja...

Sen var man och fikade och då hade man bagyjeans och en tajt längre tröja....och givetvis underkläder..hahaha

ja det är väl vad jagh ar haft på mig idag..

DAG 09 – MIN TRO

Ja vad ska man skriva här.. har verkligen ingen tro jag är absolut inte troende.. gillar inte kyrkan eller någon annans predikelse..

Jag tror på att allt sker för en anledning och vad den anledning är, är inte alltid lätt att förstå eller få svar på..
Så det är det jag tror på att allt som händer händer för en mening..

Idag faller en sten från hjärtat....

Idag känner ja mig extra glad och lycklig....

För en ca 5 -6 år sen så jobbade jag på ridskolan och hade äran att få följa med ut att tävla på ridskolehästarna.. Jag hade haft många hästar innan som jag tränade och sen skulle tävla på men inte alla som passade som tävlingshäst eller som inte höll.. När Charlie inte kunde hoppa mer utan skulle ha vila 6-12 månader å hade jag nästan gett upp hoppet på att få någon ny att hoppträna och tävla på.. Men en dag så kom båda ridlärarna som jag jobbade med och frågade om ajg ville följa med och titta på en häst utanför Vetlanda inget man tackar nej till sagt och gjort vi åkte dit... Och i stallet stod en belgien blue häst han såg verklige ut som ett riktigt muskelpaket med världens största gosiga huvud, vilken häst tänkte jag... Provridningen gick bra han var en aningens lat men en trevlig typ som inte gjort så mkt i sitt liv.. Så han fick följa med oss hem till ridskolan...

Han var ingen lätt häst att rida stor och hade sina egna spöken som kunde vara farliga... Men vi kämpade och kämpade med träningen och vilken dröm häst han var... Så när det var dax för ägarbyte på ridskolan ville jag köpa han men nä det fick jag inte för den nya ville se hur han funkade på ridskolan och sen var han för stor då skulle han säljas men inget blev då heller... Sen har det bara gått utför för han han har tappat musklerna, man har sett revbenen m.m.... han har verkligen inte trivts.. Det har varit jobbigt att åka dit och se han stå i sin box och se allmänt uppgiven som han säger snälla ta mig härifrån....

Men nu så har han fått vandra vidare till de evigt gröna ängarna och jag är säker att vi kommer säkert mötas igen på något sätt..

Därför faller det en tung sten från hjärtat idag för jag vet att han kommer ha det så mkt bättre nu!
Jag har gråtit många tårar för din skull men inte nu mer för nu har du det bra och
är lycklig så jag kan inte va annat än glad och lycklig själv!

Så ha det nu underbart älskade Querido, för alltid i mitt minne...


























 

 

Ha det nu så underbart och hälsa till mina andra små häst änglar!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


DAG 08 - ETT ÖGONBLICK!

Ett ögonblick jag kommer på nu är när man idag vaknde vi 05.03 coh inte kan somna om hur mkt man försöker så går det inte.. tydligen så har man sovit klart då men känns inte så är trött och seg... Det är väl ett underbart ögonblick...

Jag har så många ögonblick jag kan ta både trvliga och mindre trevliga.. men jag sparar på dem...;-)

så det fick bli ett kort och tråkigt ögonblick..hahaha

DAG 07 - MIN BÄSTA VÄN

Ja vad ska man skriva här...

Jag har ingen bästa vän, jag hade en bästa vän.... Så fort jag släpper folk in nära och gör dem till ens bästa vän så försvinner de...

Jag hade en toppen vän för nästan 10 år sen nu hon var äldre än mig och var fosterbarn hos en familj som jag hjälpte med hästarna.. Hon var min bästa vän, vi gjorde massa roliga saker tillsamman och farliga saker.. men vi hade alltid kul och vi kunde verkligen prata med varandra om precis allt.. Sen så började man gymnasiet och då försvänn lite våran kontakt med varandra och efter ett år på internatet så valde jag att flytta hem igen delvis för jag fick ett negativt besked där.. Min bästa vän hade valt att gå vidare i livet och det grämer mig fortfarande att jag inte vet varför, varför gav hon upp? Ställde jag inte upp tillräckligt.. ja många sånna frågor kommer när saknade kommer extra mkt går inet en dag utan jag tänker på henne men ibland blir det mer och ibland mindre..

Sen var min exman min bästa vän.. Nu så här i efterhand så kan jag ångra att jag öppnade upp allt det jobbiga för han.. att veta att han vet sakers som han lätt kan sprida vidare tror dock inte att han gör det men jag trodde inte han var en skitstövel eheller som gick bakom ryggen.. men ack så fel man hade.... men jag hoppas inte det i alla fall

Så nu har jag bestämt att jag inte ska ha någon bästa vän som vet allt... men samtidigt så har jag förändrats mkt och är mer öppen än jag varit innan... men jag har en vän som jag skriver med dagligen via msn och sms och han vet väldigt mkt om mig... så han är en av mina bättre vänner jag har.. och är så gald att jag får vara hans vän och vi kan prata om det mesta... och accepterar at vi har olika åsikter m.m....

Det får räcka som inlägg idag.. nu ska jag vara social med syster som är på besök med sin sambo.. sen hoppas jag att man får ett mkt trevlig samtal innan man sussar..

ha det gott!!

DAG 06 - MIN DAG

Jaha då tar vi min dag då eftersom det är dag 6 i utmaningen.

Vaknade av ett sms från en person som jag träffade igår och hade en mkt mkt trevlig fikastund med i Tingsryd i sisådär 3 timmar =o) Så det gjorde mig inget att vakna av det skulle ändå upp om 30 min.

Åt en tallirk yoghurt med müsli till frulle och sen bar det iväg till stallet, väl där var det att moch och släppa ut pållarna.. Vid kl 11.30 skulle jag träffa min jobbcoach som jag inte haft nått med att göra då jag har jobbat och jobbat och jobbat.. Men nu var det dax för avslut så nu har man ingen jobbcoach... Och det gör mig inget, snakca om att de har tjänat massa pengar på mig genom att ha mig och sen inte behöva boka några möten eller så för jag har fixat jobb på egen hand.. Fick även veta att de får en bonus på 2000 kr för mig att jag har jobbat.. tycker jag kunde få dessa pengar istället...

Efter detta möte var det hem och äta en sväng för att sedan bege sig ut till stallet igen, hade ju kommit hö i veckan så det var dax för lite träning iform av att stapla ett hölass.. Känns underbart i kroppen efteråt att man verkligen har arbetat och inte var det kallt heller utan man fick upp värmen ganska snabbt.. Sen var det att plocka in hästarna igen och sen bege sig hem och duscha av sig lite för man skulle ju följa med lille pappsen och handla.. och nu sitter man här och skriver.. Min syster och hennes respektive är på väg från skövde hit så det blir väl ätt umgås lite med dem innan man somnar sött i sin säng...

Så där... Nu vet ni hur min dag har sett ut =o)

Imån ska det handla om min bästa vän...

DAG 05 - VAD ÄR KÄRLEK? *uppdaterat*

Det skulle jag svart på igår men jag var för trött och kände att jag vill verkligen fundera ut ett bra svar på frågan.. Så svaret kommer senare idag för nu måste jag iväg till stallet för att hinna med det innan mötet... Kommer att skriva ett längre inlägg med om vad som har hänt sista tiden.. =o)

Kram på er


Så vad är Kärlek?

Hade man frågat mig för ett x antal månader sen så hade jag inte vetat svaret på det.. För det jag trodde var kärlek var absolut inte kärlek.. Men det är gammalt nu...

För mig finns det olika sorters kärlek..

Kärlek till vänner: Det finns vissa vänner som verkligen är värda min kärlek och jag brukar och hoppas jag visar det för dem hur mkt de betyder.. Jag har haft många "vänner" men det är inte ens vänner om man inte ställer upp när man har det tufft utan vänder kappan efter vinden.. de är inte värda min kärlek... Jag älskar mina vänner!

Kärlek till nära och kära: Där har vi familjen, Jag ÄLSKAR dem även om man har olika åsikter och "bråkar" ibland så älskar jag dem ändå...

Kärlek till ens respektive: Det är åxå en form av kärlek till den personen...

Så för mig är kärlek ett ord men har olika "former"

DAG 04 DET HÄR ÅT JAG IDAG

Idag åt jag två mjuka mackor och en tallrik med yoghurt (laktosfri) med müsli till frukost och sen blev det tyvärr Mc Donalds... Big Mac och co... sen har det även åkt ner lite fika i form av negerboll.. japp jag säger negerboll... sen en annan kaka men vet inte vad den heter...=o)

RSS 2.0